| Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema |
| Av |
Innlegg |
sivert

Ble Medlem: 05 Feb 2005 Innlegg: 214
|
Skrevet: Tor Nov 12, 2009 00:04 Tittel: Fiske fra en Saga 27....hva gjør dere ? |
|
|
Hei.
Saga 27 er ikke den idielle fiskebåten. Har ofte tenk på en mer combi-båt , men når alt kommer til alt går det jo fint og fiske fra en Saga 27 også.Trenger bare en stor stamp, samt et teppe som tåler litt søl.Krabbeteiner trekkes også fra Saga 27n .....bruker framdekk som lagringsplass.
Andre som har gode tips , når det gjelder fiske fra en Saga 27, tenker da på oppbevaring av fisk, samt hva dere gjør med fiske søl m.m
Noen gode tips........ _________________ Saga 27 AC (1986) med 66 HK Yanmar |
|
| Til Toppen |
|
 |
Fisken

Ble Medlem: 02 Mar 2007 Innlegg: 9Båttype : Saga 27 AC, 1986 mod. Yanmar 44 hk.
|
Skrevet: Lør Nov 14, 2009 00:47 Tittel: |
|
|
Hei Sivert.
Eg har montert fiskesnella på styrbord side. Ei gamal transportspann for mjølk fungerer som fiskestamp. Ho står på dørken rett framfor bordet som då er i "kvilestilling". Spanna er av aluminium og tek 30 liter. Fisken går rett i spanna der ongelen vert fjerna og fisken kverka. Loket på!!! Puta på styrbord benk vert fjerna. Her ligg gjerne ei fuktig tvoge for handrens. Dørkteppet vert bretta saman og fjerna frå den bakerste delen av midtseksjonen. Når spanna er full, tørkar eg bort nokre få blodflekkar rundt omkring! Prøv dette. Lukke til.
Mvh. Fisken. _________________ Fisken |
|
| Til Toppen |
|
 |
teamsaga

Ble Medlem: 25 Mai 2008 Innlegg: 43Båttype : Saga 27 AC 1986,Yanmar 44 HP
|
Skrevet: Man Nov 16, 2009 19:16 Tittel: |
|
|
Jeg har en stor avlang plastkasse med hull i. Den henger på utsiden av båten,knyttet fast i pulpiten foran og akter. Fisken går da rett i kassen på utsiden. Kassen henger der helt til vi kommer i land. da settes kassen oppi en tilsvarende kasse uten hull,så slipper man fiskesølet på brygga o l.
Kassene finnes på claes olson  _________________ Mvh Morten
|
 |
sivert

|
Skrevet: Tir Nov 17, 2009 14:21 Tittel: |
|
|
| teamsaga skrev: | | Jeg har en stor avlang plastkasse med hull i. Den henger på utsiden av båten,knyttet fast i pulpiten foran og akter. |
Dette er noe jeg også har tenkt på, har du bilder av dette teamsaga. Hadde vært flott om du la ut bilde her,eller sende meg pr mail. _________________ Saga 27 AC (1986) med 66 HK Yanmar |
|
| Til Toppen |
|
 |
teamsaga

Ble Medlem: 25 Mai 2008 Innlegg: 43Båttype : Saga 27 AC 1986,Yanmar 44 HP
|
Skrevet: Søn Nov 22, 2009 11:06 Tittel: |
|
|
Hei Sivert, jeg har ikke bilder av kassen, og nå er båten innpakket for vinteren,men kan fikse bilder til våren, bare send en påminnelse  _________________ Mvh Morten
|
 |
sivert

|
Skrevet: Fre Mar 19, 2010 14:13 Tittel: |
|
|
Ja, andre som har gode tips her............. _________________ Saga 27 AC (1986) med 66 HK Yanmar |
|
| Til Toppen |
|
 |
frosten

Ble Medlem: 17 Okt 2008 Innlegg: 107Båttype : Saga 27 ac
|
Skrevet: Man Mar 22, 2010 18:35 Tittel: |
|
|
Hei ... Eg sitter i slepejolla dei gangane eg fisker . Hadde eg skulla fiska ein del så hadde eg kjøpt meg ein anna type båt  _________________ Kaptein på ((Elisabeth))
http://home.online.no/~steinn/
 |
|
| Til Toppen |
|
 |
|