Sagaforumet Forum Hovedsiden Sagaforumet
For alle Sagabåtinteresserte

AlbumAlbum  HjelpHjelp   SøkSøk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem 
 ProfilProfil   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 

Tre-lister til Saga27 1988 modell

Start Nytt Tema   Svar på Tema    Sagaforumet Forum Hovedsiden -> Åpent forum, for Sagabåtstoff
Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema  
Av Innlegg
OC_Saga27

Ble Medlem: 19 Okt 2015

InnleggSkrevet: Man Okt 19, 2015 14:08    Tittel: Tre-lister til Saga27 1988 modell Svar med Sitat

Jeg har en 1988 modell Saga 27 som jeg trenger samtlige tre-lister rundt båten. SagaBoats har dem ikke. Noen som vet hvor jeg kan få tak i dette?
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
k2fire

Ble Medlem: 03 Jul 2012

InnleggSkrevet: Ons Okt 21, 2015 10:58    Tittel: Trelister Svar med Sitat

Hei..
Om du har de gamle listene så kan du kjøpe teakmateriale og lage nye, bruk de gamle som mal. Biltema har billig teak i forskjellige dimmensjoner. Jeg pusset ned de gamle mine og olje opp igjen, blei utrolig bra resultat. Ga dem 5 lag med olje.
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Hjemmehavn
OC_Saga27

InnleggSkrevet: Ons Okt 21, 2015 12:22    Tittel: Svar med Sitat

Hei. Takk for svar. Ja, jeg har fått tips om å pusse ned de gamle listene. Har samtlige. Kan også bruke varmepistol for å løsne det værste av maling og så malingsfjerner på resten. Deretter olje/lakke på nytt. Får gjøre et forsøk.
Til Toppen
Trudelutt
Site Admin

Ble Medlem: 21 Okt 2004

InnleggSkrevet: Ons Okt 21, 2015 13:22    Tittel: Svar med Sitat

Slip ned til bar ved, det er jo masivt treverk så det er ikke noe problem. Så påfører du vått i vått 5 - 8 lag olje til de er mettet før du legger på to lag lakk. Det er metoden min, og jeg har da brukt Jotun Clipper I olje og Clipper II lakk. Nå er det mange år siden sist jeg tok den jobben, så det blir slipe/olje/lakkejobb til vinteren, selvfølgelig med alt treverket skrudd løs fra båten.
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside Hjemmehavn
OC_Saga27

InnleggSkrevet: Fre Okt 23, 2015 11:31    Tittel: Svar med Sitat

Takk så mye Trudelutt. Gode råd det her som jeg tar med meg. Gleden er vel større når man gjør slikt selv og får et fint resultat enn om man bruker flere tusen på nytt som det ser ut til at uansett er vanskelig å få tak i.
Til Toppen
Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Svar på Tema    Sagaforumet Forum Hovedsiden -> Åpent forum, for Sagabåtstoff Alle klokkeslett er CET (Europa)
Side 1 av 1

Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet

Copyright sagaforumet.com. Innlegg fra forumet kan kun benyttes i andre sammenhenger etter avtale med forfatter av innlegget.
Annet innhold etter avtale med sagaforumet.com.

phpBB.no - Norsk phpBB support