Sagaforumet Forum Hovedsiden Sagaforumet
For alle Sagabåtinteresserte

AlbumAlbum  HjelpHjelp   SøkSøk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem 
 ProfilProfil   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 

Saga 27 AC med fuktskader

Start Nytt Tema   Svar på Tema    Sagaforumet Forum Hovedsiden -> Åpent forum, for Sagabåtstoff
Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema  
Av Innlegg
Pajcic

Ble Medlem: 09 Mai 2018

InnleggSkrevet: Ons Mai 09, 2018 18:14    Tittel: Saga 27 AC med fuktskader Svar med Sitat

Jeg har overtatt en saga 27 og den skal total renoveres innvendig.
Jeg har startet med AC og der oppdaget jeg at glassfiber hadde sprukket opp under vindu.
Det er over seteryggene i AC og under der man går langs siden utvendig på båten.
Håper jeg klarte å forklare dette så det er forståelig.
Har prøvd å legge ut bilde men fikk ikke til dette.
Jeg har også lagt ut bilder på baatplassen.no.
Tok tak og dro litt i det og det kom ut mye ( se ut som høvelspon ).
Når jeg tok en titt på dette var det bløtt.
Har skåret ut ca. 1/2 meter med glassfiber og dette var veldig bløtt.
Er det noen som har noe forslag på hva jeg bør gjøre ?.
Mvh Lars 😊
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Sondrecb

Ble Medlem: 18 Sep 2012

InnleggSkrevet: Fre Mai 11, 2018 06:46    Tittel: Svar med Sitat

Hei.

Det kan vøære lurt å sjekke dieselpåfylling på dollbordet, om det er tett og sitter godt festet og at det ikke lekker vann inn der. Hos meg var de "helt" løse og ikke tette. Kan også være at det kommer vann inn vinduspakningene om de ikke er tette.

Det er en finerplate eller lignende som sannsynligvis begynner å gå i oppløsning under dollbord vil jeg tro. er det riktig ille så må den byttes og omfanget vil vel avgjøre om det er noe som i det hele tatt er verdt å gjøre. Men det er en jobb jeg ikke har erfaring med, så andre må bidra her.

Uansett lykke til!

Sondre B
Skipper på ELSI

(xLandkrabbe) Nå 5. sesong på sjøen

Sist endret av Sondrecb den Fre Mai 11, 2018 07:10, endret 1 gang
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Hjemmehavn
Pajcic

InnleggSkrevet: Fre Mai 11, 2018 07:06    Tittel: Svar med Sitat

Hei og takker for svar.
Har også tenkt på tanklokket p.g.a. Det er vel det eneste stedet jeg kan tenke meg for jeg kan ikke at det er noen andre steder som er boret i gjennom glassiberen og ned til treverket.
Har sjekket vinduene og der er det ikke mulig som jeg kan se p.g.a. vannet kan ikke renne der i fra og inn under glassfiberen.
Jeg har overtatt denne båten for kr.0 og har satt av ca. 2 år på å få den i stand.
Den skal tott. renoveres innvendig.
Hadde tenkt å skjære opp en meter av gangen og felle inn vannfast finer men håper det ikke må gjøre på hele siden.
Regnet med at dette ville bli mye jobb 😊.
Mvh Lars
Til Toppen
Trudelutt
Site Admin

Ble Medlem: 21 Okt 2004

InnleggSkrevet: Fre Mai 11, 2018 08:53    Tittel: Svar med Sitat

Hei Lars.

Gratulerer med ny båt/jobb(!), og velkommen til forumet.

Hvilken årgang er det? Selv har jeg en 1986 modell som jeg har hatt siden 1987.

Dersom du har problemer med å legge inn bilder, kan du sende de til meg som vedlegg til mail, så kan jeg sette de inn i innleggene dine. Et bilde sier mye mer enn ord med slike problemer. Send de til webmaster (at) sagaforumet.com

Hilsen Lars H.
admin
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside Hjemmehavn
Pajcic

InnleggSkrevet: Fre Mai 11, 2018 14:35    Tittel: Svar med Sitat

Hei og takker for tilbake meldingen.
Syns det med et eget forum for saga er helt topp.
Her har du gjort en god jobb. Er innom her hvor dag og syns dette er et forum for de som har eller int. seg for saga båter.
Jeg har en Saga 27 AC 1978 m/Perkins 4.108 49HK.
Jeg er dessverre ingen kløpper på PC så jeg sleit litt med bilder.
Jeg takker for tilbudet ditt og vil sende deg et bilde så du kan hjelpe meg med å legge ut.
Har skjønt at mye bilder var dere ikke glad i p.g.a. Plass så det kommer kun et.
I føre delen på båten jobber jeg også med å erstatte nesten all glassfiber med teak plater og lister.
Mvh Lars 😁
Til Toppen
Trudelutt
Site Admin

Ble Medlem: 21 Okt 2004

InnleggSkrevet: Fre Mai 11, 2018 15:42    Tittel: Svar med Sitat

Når det gjelder bilder og albumfunksjonen, har jeg nå endret det slik at bildene kan være opp til 1MB og max 1500 × 1500px.

Men obs, last kun opp bilder som skal brukes i innlegg. Dette er ikke ment som en gratis skytjeneste for egne private bilder. Det har jeg ikke lagringsplass for. Men for bilder som skal vises på forumet, er det fremdeles godt med plass.

Lars H.
admin
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside Hjemmehavn
Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Svar på Tema    Sagaforumet Forum Hovedsiden -> Åpent forum, for Sagabåtstoff Alle klokkeslett er CET (Europa)
Side 1 av 1

Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet

Copyright sagaforumet.com. Innlegg fra forumet kan kun benyttes i andre sammenhenger etter avtale med forfatter av innlegget.
Annet innhold etter avtale med sagaforumet.com.

phpBB.no - Norsk phpBB support