Sagaforumet Forum Hovedsiden Sagaforumet
For alle Sagabåtinteresserte

AlbumAlbum  HjelpHjelp   SøkSøk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem 
 ProfilProfil   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 

Lekkasje i vindu alu.ramme

Start Nytt Tema   Svar på Tema    Sagaforumet Forum Hovedsiden -> Åpent forum, for Sagabåtstoff
Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema  
Av Innlegg
Geir Frode

Ble Medlem: 13 Jul 2005

InnleggSkrevet: Tir Mai 30, 2006 20:42    Tittel: Lekkasje i vindu alu.ramme Svar med Sitat

Hei

Evil or Very Mad Vi har lekkasje i noen av vinduene fremme og litt bak Evil or Very Mad

Bestillte i dag en pakning på 15m til ca.kr.450,- hos Saga, med denne slapp vi å ta vinduet ut......jippi............tror eg......

Når vi løsner alulistene, vil ikke da vinduet "løsne"?????

Geir Frode
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Hjemmehavn
kn-hag2

Ble Medlem: 16 Mar 2005

InnleggSkrevet: Tor Jun 01, 2006 01:57    Tittel: Svar med Sitat

Hei!

Har gjort samme jobb på syv av mine vinduer. Kjøpte både gummi pakningslist og utvendig tetning fra Saga. Vinduet må ut, uansett hva du skal skifte, men glasset vil ikke "falle" ut. Glasset er festet i den ytre aluminiumsrammen med små metallklips som er bøyd innover for å klemme fast glasset. Disse bøyer du bare ut hvis du vil få løst glasset. Hvis du har planer om å gjøre jobben skikkelig så anbefaler jeg at du tar ut glasset og fjerner gammel sikaflex som tetter mellom den ytre rammen og gummilisten som ligger rundt glasset. Legg inn ny sikaflex og monter ny gummi pakningslist hvis den gamle er defekt. Lim sammen endene på gummilisten med lynlim og monter skjøten i toppen på glasset. Listen må skjæres til så den er "litt for kort". Når listen er sammenlimt så strekker du den rundt glasset. Dette gjør det enklere for deg å få listen til å ligge pent i svingene langs aluminiumsrammen. Legg ny tetningslist, som ligner på tykk vulk-tape, rundt yttrekanten på den ytre aluminiumsrammen. Skjøten skal være nede på rammen. Monter tilbake på båten. Det er en stor fordel å være to når dette skal gjøres. Hust å ettertrekke skruene da både sikaflex og utvendig tetning (vulk-tapen) gir etter over tid.

Arbeidet er litt krevende, men gjør du det skikkelig får du en tett båt. Det gjorde i allefall jeg.

Lykke til! (Noe folkene hos Saga sa til meg da jeg ba om tips....)
Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Svar på Tema    Sagaforumet Forum Hovedsiden -> Åpent forum, for Sagabåtstoff Alle klokkeslett er CET (Europa)
Side 1 av 1

Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet

Copyright sagaforumet.com. Innlegg fra forumet kan kun benyttes i andre sammenhenger etter avtale med forfatter av innlegget.
Annet innhold etter avtale med sagaforumet.com.

phpBB.no - Norsk phpBB support